mercredi 26 mars 2008

Do widzenia,Tomku !

Dziś wieczorem, Tomek mi powiedział, że nie może czytać mój blog bo jest po francusku. To, drugie Tomku, napiszę tą wiadomoścę po francusku i po polsku jak ta wiadomość chodzi o Ciebie.

Ce soir, Tomek m’a dit qu’il ne pouvait pas lire mon blog parce qu’il était en français. Donc, cher Tomek, je vais écrire ce message en français et en polonais puisqu'il parle de toi.

No, dziś było ostania noc w Rzymie Tomka i zorganizowaliśmy małą imprezę w domu. Nasz ulubiony Polak ugotował włoski obiad : bruschetta i makarony z pestem.

Bien, ce soir, c’était la dernière nuit à Rome de Tomek et nous avons organisé une petite fête à la maison. Notre Polonais préféré a préparé un repas italien : bruschetta et des pâtes au pesto.

Tu są koledzy : Giada (prawdziwa Wloszka która gotuje pizzy i marakony! No, kobieta mojego życiu), Rickard (ze Szwecji), Fabio (już go poznacie), Tanja, Tomek i jego brat, Łukasz. W końcu obiadu piliśmy polską wódkę. Tak, wiem, to było włoski obiad, ale teraz jesteśmy wszyscy trochę Polakami!

Voici la bande d’amis : Giada (une véritable Italienne qui prépare les pizzas et les pâtes ! La femme de ma vie, quoi), Rickard (de Suède), Fabio (lui, vous le connaissez déjà), Tanja, Tomek et son frère, Łukasz. A la fin du repas, nous avons bu de la vodka polonaise. Oui, je sais, c’était un repas italien mais maintenant, nous somme tous un peu Polonais !

Potem pojechaliśmy do Cuccagna na „Cocktail Night”! Myślę że jeszcze nie pisałem o „Cocktail Night”. To impreza Erasmus wtorkami, to okazja poznać w chuj ludzi. Kurwa masakra, zawsze tam się dużo bawimy!

Ensuite, nous sommes allés à la "Cuccagna" pour la "Cocktail Night"! Je pense que je n'en ai pas encore parlé. C'est une soirée Erasmus le mardi, c'est l'occasion de connaître un tas de gens. Et qu'est-ce qu'on s'y amuse!

To ostatnie zdjęcie w autobusie. No, teraz musimy się witać. Dziękuję bardzo za wszystko!
Ty mi nauczyłeś co nigdy nie mi nauczyłaby moja nauczycielka polskiego w Francji! Nie mówi
ę o brzydkim albo o ładnym polsku bo polski to polski, i zawsze jest ładny i chuj! Ogólnie dużo polskiego się uczyłem, i to dzięki Ciebie.
Wiedziliśmy wczoraj że jeszcze nie piję jak Polak ale jestem specjalistą poskich wodki teraz. Następnie raz studiujemy piwa! I też znajdowałem kolegę kt
óry mi znosi kiedy jestem pijany! To fajne.
Też chcę Ci dziękowa
ć za papierosy którzy mi dałeś uprzejmie! ;-)
Trzymaj się i spotkajmy się we Francji, w Polsce albo we Włoszech...!
Oczywiście nie będę ten raz tłumaczyć wszystko! ;-)

C’est la dernière photo dans le bus. Et bien, il est temps de se dire au revoir. Merci pour tout ! Et le reste, c’est un message codé pour Tomek! ;-)

Aucun commentaire: